Grupa Warta poinformowała niedawno o przekazaniu 10 milionów złotych na pomoc w walce z pandemią COVID-19. Dziś firma podała listę 34 szpitali z całego kraju, którym udzieli wsparcia na łączną kwotę 5 milionów złotych. W województwie podlaskim spółka wesprze dwa szpitale, w Łomży i Białymstoku. Kolejnych 5 milionów złotych trafi do instytucji lokalnych w ramach akcji Zostań w domu i pomagaj.
Ze względu na rosnącą liczbę zachorowań wywołaną koronawirusem Grupa Warta podjęła decyzję o bezpośrednim wsparciu finansowym 34 szpitali, w tym dwóch z województwa podlaskiego:
- Szpital Wojewódzki im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży,
- Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Białymstoku.
Przygotowane środki ubezpieczyciel przekaże placówkom ze wszystkich województw m.in. na zakup sprzętu medycznego oraz ochronnego dla personelu oraz pacjentów.
– Widzimy oddanie pracowników służby zdrowia dla walki z pandemią i podziwiamy ich codzienną pracę. Ważnymi dla nas wartościami są solidarność i pomoc w potrzebie, dlatego chcemy skierować nasze działania bezpośrednio tam, gdzie są one teraz niezbędne. Wierzymy, że ten gest przyniesie im chwilę oddechu i pozwoli z większym spokojem pomagać chorym – mówi Jarosław Parkot, Prezes Zarządu Warty.
5 milionów złotych dla 34 szpitali w Polsce
Większość pieniędzy trafiła już do wybranych szpitali. Pozostałe placówki powinny je otrzymać w ciągu najbliższych dni. Otrzymane fundusze zostaną przeznaczone na najważniejsze potrzeby danych placówek związane z walką z pandemią. W gronie 34 szpitali znalazły się m.in. wszystkie placówki jednoimienne oraz wybrane zakaźne w miastach wojewódzkich. Środki zostały rozdzielone proporcjonalnie do liczby chorych w poszczególnych województwach
i liczby szpitali w danym regionie.
Kolejne 5 milionów Grupa Warta przekaże organizacjom i instytucjom lokalnym w ramach akcji „Zostań w domu i pomagaj”. To agenci, znając dobrze potrzeby w swoim otoczeniu, wskażą lokalne instytucje, które wymagają wsparcia w walce z koronawirusem. Łącznie Grupa Warta przeznaczy na walkę z epidemią 10 mln zł, które pochodzą m.in. ze środków zaplanowanych wcześniej na kampanię reklamową z okazji 100-lecia firmy.