User experience stanowi element, o którym powinna pamiętać każda osoba tworząca sklep internetowy. UX to bowiem nic innego jak użyteczność serwisu. Głównym celem tej dziedziny jest sprawienie, by klient szybko odnalazł się w sklepie i był zadowolony z wrażeń, jakich ten mu dostarcza.
Wszystkie strony
Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Ta zasada doskonale sprawdza się także w przypadku e-commerce. Klienci wchodząc na stronę główną sklepu, od razu wyrabiają sobie na jego temat opinię. To dlatego tak ważne jest, aby w ciągu kilku sekund przyciągnąć uwagę konsumenta i zatrzymać go na dłużej. Warto jednak pamiętać, że po chwili internauta zacznie odwiedzać pozostałe podstrony. Te również muszą być czytelne i proste w obsłudze. Warto zastosować na stronie filtry, które ułatwią poruszanie się i znalezienie dokładnie tego produktu, na którym zależy klientowi.
Baner na górze strony
Strony internetowe są zbudowane w ściśle określony sposób. Zazwyczaj w ich górnej części znajduje się specjalny baner. Jest on istotny, ponieważ zawiera najważniejsze z punktu widzenia sprzedawcy (i klienta) informacje. To na nim można zamieścić dane dotyczące aktualnych promocji, wyprzedaży czy ofert specjalnych. Oczywiście musi on być „klikalny”, by szybko przekierować konsumenta na daną podstronę. Projektując baner na stronie głównej trzeba wziąć też pod uwagę jego czytelność. Zbyt duża ilość grafiki może być przytłaczająca.
Wisienka na torcie
Sklepy internetowe nie mogłyby istnieć bez dwóch niezwykle istotnych opcji. Pierwszą z nich są płatności online. Tu możliwości jest kilka i warto wdrożyć przynajmniej część z nich. Klienci lubią mieć wybór. BLIK i szybkie przelewy to absolutna podstawa w płatnościach internetowych. Druga kwestia to dostawa. Tu również nie należy się ograniczać. Im więcej możliwości, tym lepiej. Każdy konsument ma bowiem inne preferencje.
Atrakcyjna szata graficzna, łatwość obsługi i dostępność serwisu dla wszystkich klientów to najważniejsze cechy user experience. Wdrożenie ich wszystkich może mieć ogromny wpływ na funkcjonowanie serwisu, a co za tym idzie, liczbę realizowanych transakcji.