Dzięki social mediach możesz dowolnie kreować swój wizerunek w sieci oraz budować pozytywny obraz marki. Jednym z narzędzi, które warto wykorzystać w tym celu, są specjalnie przygotowane treści. Powinny one angażować odbiorców do interakcji z marką, pytać o ich potrzeby i odpowiadać na nie, oraz być źródłem rozrywki. Jak to osiągnąć? Oto wskazówki, które pomogą Ci tworzyć kreatywne i oryginalne treści przeznaczone do wykorzystania w mediach społecznościowych. Pamiętaj, że treści to również wideo!
Postaw na kreatywne wykorzystanie języka
Publikując posty w social mediach nie obawiaj się naruszenia norm językowych. Zabawa słowem w mediach społecznościowych jest wskazana, a oryginalny pomysł z pewnością wyróżni Cię na tle konkurencji. Przekształcenia słów są jak najbardziej w cenie. Rymy, zapożyczenia czy stylizacja tekstu również świetnie się sprawdzą. Co jeszcze warto zrobić? Rozbudź w swoich odbiorcach zainteresowanie. Podsuń im do rozwiązania zagadkę lub daj chwilę zastanowienia nad sensem treści. Dobrym pomysłem są wszelkiego rodzaju gry słowne, zmodyfikowane frazeologizmy czy przysłowia. Bardzo dobre efekty przynosi zestawienie ich z odpowiednią grafiką, która może nadać Twoim słowom dodatkowe znaczenie.
Wykorzystaj influencer marketing
Sięgnij po influencer marketing. Wpływowe osoby pomogą Ci szerzyć treści w social mediach i docierać do nowych grup odbiorców. To bardzo dobre posunięcie, ponieważ influencerzy zyskali już zaufanie konsumentów i reklamują się na swoich warunkach, co czyni ich wiarygodnymi. Często są oni traktowani jak znajomi z sąsiedztwa. Co więcej, zdarza się, że przyjmują wynagrodzenie w barterze, co jest korzystne dla każdej ze stron. Działa tu również wartość polecenia – ufamy ludziom, którzy polecają nam coś, co sami wypróbowali. Możesz rozpocząć współpracę z makro lub mikroinfluencerem, w zależności od celów Twoich i Twojej firmy. Obecnie szczególnym powodzeniem cieszą się infuencerzy o zasięgach od 3 do 100 tys. Nie zapominaj o kontroli efektywności osób prowadzących dla Ciebie działania na Instagramie. Wykorzystaj w tym celu narzędzia takie jak Hype Auditor czy Influencer DB.
Doceń też treści tworzone przez Twoich klientów, ponieważ mają one niebagatelne znaczenie. User generated content to najczęściej szczere opinie, a dzielenie się Twoim produktem lub usługą to niewątpliwie wyraz uznania z ich strony. Zastanów się, jak wykorzystać ten potencjał!
Twórz wideo
Postaw też na wideo. W social mediach możesz korzystać z wideo natywnego, live streamingu czy vlogów. Mimo że stworzenie profesjonalnego filmu wiąże się z wysokimi kosztami, możesz też korzystać z form takich, jak insta stories. Dzięki nim pokażesz, co dzieje się w Twoje firmie, czy ukażesz kulisy swojej pracy, co zawsze cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Z kolei platforma YouTube pozwoli Ci dotrzeć do młodych ludzi, za pomocą np. krótkich filmów.
Niezależnie od tego, jaką formę publikacji treści wybierzesz, postaw na najwyższą jakość tworzonych publikacji. Zawsze pamiętaj o reputacji swojej marki i szacunek do klientów!
Artykuł powstał we współpracy z czasopismem Social Media Manager.