Pozycjonowanie stron – nie pytaj, czy warto, ale dlaczego!


żródło: Pixabay.com

Każdy właściciel firmy dobrze wie, jak ważne dla rozwoju biznesu są wszelkie kwestie związane z marketingiem internetowym. Jednym z kluczowych elementów strategii okazuje się natomiast jak najlepsza widoczność strony firmowej bądź sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego szkoda czasu na zastanawianie się: pozycjonowanie stron – czy warto? Konkurencja na pewno działa.

 

Zobacz wideo poradnik

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron? Zalety SEO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć źródło nagrania.

 

Zależność zysków od Google

Sytuacja na polskim rynku jest dość prosta. Większość użytkowników Internetu korzysta na co dzień z wyszukiwarki Google. To w niej pojawia się mnóstwo zapytań potencjalnych klientów. Żaden poważny właściciel firmy nie może ignorować tego faktu, jeżeli prowadzony biznes ma przynosić wysokie zyski. Utrudnieniem w skutecznym dotarciu do użytkownika okazuje się jednak duża konkurencja. Nie jest tak łatwo znaleźć się na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania, a tylko one zapewniają wysoką konwersję. Strony znajdujące się nawet na drugiej czy trzeciej stronie w rankingu Google (o dalszych nie ma co wspominać) mają znikomy zasięg. Większość użytkowników patrzy na wyniki znajdujące się wyłącznie na pierwszej stronie. Zależność jest zatem bardzo prosta. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania Google, tym lepsza widoczność, a to automatycznie większa szansa, że potencjalny klient wejdzie na stronę i skorzysta z proponowanych produktów lub usług.

Właśnie dlatego koniecznością się staje inwestycja w działania SEO określane potocznie jako pozycjonowanie stron www. Dzięki nim poprawia się ranking w Google danej strony internetowej czy sklepu internetowego. To wyjątkowo korzystny sposób na skuteczne promowanie biznesu dla małych, średnich i dużych firm. Osiągnięcie stabilnych i wysokich pozycji na określone słowa kluczowe zwiększa liczbę wizyt na stronie i to zarówno nowych, jak i stałych klientów. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa pod kątem SEO sprawia, że użytkownicy nie muszą szukać na innych witrynach odpowiedzi na swoje zapytania. Odpowiedzią na pytanie – pozycjonowanie stron czy warto – okazuje się zatem dynamizacja osiąganych zysków.

Konkurencja też działa w Google

W kreowaniu strategii rozwoju firmy zawsze duże znaczenie ma analiza konkurencji. I w tym przypadku trzeba sobie uświadomić, że konkurencja na pewno nie rezygnuje z walki o jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że również przeznacza określone środki na pozycjonowanie stron. To przecież jedyna opcja, aby poprawić nie tylko jakość swojej strony poprzez zabiegi optymalizacyjne, ale także zadbać o wysokie pozycje w Google. Poszerzanie grupy klientów na każdym etapie procesu zakupowego jest po prostu niemożliwe bez pozycjonowania strony. To inwestycja, która się naprawdę opłaca.

 

Zobacz wideo poradnik

Analiza konkurencji a SEO

 

Pozycjonowanie, czyli sposób na pozyskiwanie klientów

Budowanie wysokiej i stabilnej pozycji strony internetowej wymaga czasu. Owszem, kampanie linków sponsorowanych pozwalają uzyskać natychmiastowy efekt, ale ograniczony czasem ich trwania. Poza tym nie wszyscy użytkownicy chętnie korzystają z odnośników reklamowych. Wielu z nich zwraca bardziej uwagę na wyniki organiczne, które wydają im się po prostu naturalne. Widać zatem, że kampania linków sponsorowanych ma swoje ograniczenia.

Z kolei na pozytywne skutki działań pozycjonujących trzeba poczekać nieco dłużej, jednak są trwalsze – można je utrzymać przez dłuższy czas. Jest tylko jeden warunek. Pozycjonowaniem musi się zająć specjalista SEO. Powierzenie tego osobie, która stosuje spamerskie praktyki, ale jest tańsza, to droga do nałożenia kar Google. Wyłącznie dobrze przemyślane działania SEO powodują zwiększenie widoczności w wyszukiwarce oraz zbudowanie świadomości marki. Użytkownicy zdecydowanie chętniej korzystają z usług firm, które kojarzą im się z czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie stron wymaga dobrze opracowanej strategii, a przede wszystkim systematycznie przeprowadzanych działań optymalizujących. To z pewnością inwestycja długoterminowa, ale i skuteczna. Nagrodą jest natomiast dobra widoczność w Google na określone słowa kluczowe, zwiększenie ruchu na stronie internetowej, a w konsekwencji także wzrost liczby klientów.

 

Dobra strategia pozycjonowania

Pozycjonowanie stron warto robić, ponieważ wszelkie działania są ukierunkowane nie tylko na wysokie pozycje w rankingu, ale także na optymalizację treści na stronie. Te dwa elementy są ze sobą ściśle powiązane. Odpowiednia jakość treści ma znaczenie i dla robotów wyszukiwarki, i dla samych odbiorców. Im wyższa jakość, tym wyższe pozycje w Google, a zarazem idealna odpowiedź na zapytania użytkowników. W efekcie łatwiej pozyskać lojalnych klientów.

 

Co więcej, do potencjalnych odbiorców można docierać różnymi drogami.

Swoistymi drogowskazami do strony www okazują się dobrze wyselekcjonowane słowa kluczowe. Często mają one charakter dłuższych fraz, w tym także konkretnych zapytań. Ich dobór jest niezwykle istotny i prowadzony pod kątem słów generujących zarówno największy ruch, jak i najwyższą konwersję. W końcu chodzi o to, aby użytkownicy nie tylko zaglądali na stronę, ale przede wszystkim decydowali się skorzystać z oferty. Innymi słowy, chodzi o to, aby wykonali określone działania na stronie. To może być np. zakup produktu, zapisanie się do newslettera czy skontaktowanie się poprzez formularz.

Dlatego szukanie optymalnych słów nie może ograniczać się wyłącznie do tych najbardziej konkurencyjnych. W wielu przypadkach najbardziej sprawdzają się frazy z długiego ogona, które dają konwertujący ruch za niższą cenę.

W strategii efektywnego pozycjonowania nie można też zaniedbać kwestii optymalizacji strony internetowej. Specjalista SEO jest w stanie dopasować stronę do aktualnych wymogów Google, ale i potrzeb użytkowników. Nowoczesna witryna powinna być zatem responsywna, aby każdy odbiorca mógł ją wygodnie zobaczyć na dowolnym urządzeniu. Dzięki przejrzystemu interfejsowi, intuicyjnej nawigacji, estetycznemu i czytelnemu layoutowi, wyraźnej czcionce, odpowiedniej kolorystyce, ciekawym treściom, a także prawidłowemu kodowaniu i linkowaniu wewnętrznemu można poszerzać krąg użytkowników. Strona jest po prostu czytelna, wartościowa dla potencjalnych klientów i szybko się ładuje. W tym kontekście widać, że wątpliwości pod tytułem „czy warto inwestować w pozycjonowanie” – są zupełnie bezzasadne. Pytanie powinno brzmieć, dlaczego warto pozycjonować, ponieważ nikt nie powinien podważać zasadności pozycjonowania strony internetowej.

 

Budowanie relacji biznesowych dzięki pozycjonowaniu

Opracowanie strategii pozycjonowania strony internetowej zawsze wiąże się z koniecznością poznania preferencji użytkowników. Jedynie w ten sposób można przeprowadzić optymalizację strony pod kątem realnych potrzeb potencjalnych klientów. Warto jeszcze podkreślić inny aspekt. Wartościowa strona zawsze przyciąga uwagę właścicieli innych serwisów. To duży plus, ponieważ dzięki temu łatwiej zadbać o linkowanie zewnętrzne ze stron tematycznie powiązanych. Temu służą tak zwane wpisy gościnne. Jednocześnie buduje się atrakcyjne relacje z partnerami biznesowymi, a przy okazji kreuje się wizerunek eksperta w swojej branży. W tym celu warto również wykorzystać firmowy blog, wpisy w social mediach, ale i filmy poradnikowe na własnym kanale YouTube. Poprzez media społecznościowe coraz częściej pozyskuje się wartościowy ruch na stronie. Jednak wszystkie działania muszą być dobrze przemyślane i zoptymalizowane.

 

Pozycjonowanie to mierzalne efekty

Znalezienie klienta online jest łatwiejsze i tańsze w porównaniu z tradycyjnymi metodami marketingowymi offline. Zdecydowana większość potencjalnych odbiorców szuka odpowiedzi na swoje zapytania właśnie w Internecie, a nie w reklamie telewizyjnej czy na banerze zawieszonym na płocie. Ten swoisty rodzaj reklamy nie ma ograniczonego zasięgu i działa bez przerwy. Co ważne, od razu trafia do użytkownika rzeczywiście zainteresowanego danym produktem czy określoną usługą. Obok baneru może przejść codziennie nawet kilka tysięcy osób, ale bez efektu dla właściciela firmy. Dzięki pozycjonowaniu każdy użytkownik od razu otrzymuje gotowe rozwiązanie problemu – wystarczy, że wpisze w Google określone frazy kluczowe. Mało tego, można nawet zawęzić swój przekaz do konkretnej grupy odbiorców. Temu służy pozycjonowanie lokalne.

Ważna rzecz z punktu widzenia skuteczności działań – wszystkie efekty można na bieżąco weryfikować i mierzyć, ponieważ dostępne są specjalistyczne narzędzia analityczne. To pozwala monitorować działania i od razu reagować na ewentualne problemy czy błędy. Pozycjonowanie stron warto przeprowadzać według określonej strategii. Jednak ona może ulegać pewnym zmianom.

Pozycjonowanie stron – czy warto o nim w ogóle myśleć? Wydaje się, że wszystkie przytoczone powyżej argumenty wyraźnie dowodzą, jak ważne jest to, aby nie zaniedbać kwestii pozycjonowania. Potrzebny jest czas i trochę kapitału, jednak efekty są długoterminowe.