Prawie 21 km nowych ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych powstanie w Białymstoku w 2019 roku. Nowa infrastruktura zapewni większy komfort poruszania się rowerem po mieście. Do końca ubiegłego roku rowerzyści mogli korzystać w naszym mieście z około 120 km dróg rowerowych.
Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa ścieżek rowerowych wzdłuż ulic: gen. St. Maczka i ul. gen. F. Kleeberga, ul. Antoniukowskiej i Al. Solidarności do J. Kaczmarskiego, ul. J.K. Branickiego od ul. Piastowskiej do ul. Baranowickiej, ul. Gminnej, ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego, ul. S. Żeromskiego od ul. K. Pułaskiego do ul. Św. Jerzego, ul. Produkcyjnej na odcinku od wjazdu do CH Auchan do granicy miasta oraz budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi do Olmont.
– Z każdym kolejnym rokiem infrastruktura rowerowa w naszym mieście powiększa się i jest coraz lepsza. Wybudowane odcinki łączą się z istniejącymi drogami rowerowymi, co ułatwia przejazd rowerem w różnych częściach miasta – powiedział zastępca prezydenta Przemysław Tuchliński.
Do końca roku zakończone zostaną inwestycje rowerowe w dziewięciu miejscach w Białymstoku. Nowe drogi powstaną wzdłuż ulic:
- ul. Wasilkowska i ul. Wł. Wysockiego na odcinku od ul. gen. St. Sosabowskiego do granicy miasta Białegostoku,
- ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego od skrzyżowania z ul. gen. St. Maczka do skrzyżowania z ul. Wileńską w Białymstoku,
- ul. J.K. Branickiego od ul. Piastowskiej do ul. Baranowickiej,
- ul. Antoniukowska na odcinku od ul. Wierzbowej do ul. Owsianej,
- wzdłuż wlotu drogi z Hryniewicz do ul. K. Ciołkowskiego,
- ul. Gminna,
- ul. S. Żeromskiego od ul. K. Pułaskiego do Św. Jerzego,
- ul. Produkcyjna,
- Al. I. J. Paderewskiego i Al. Niepodległości.
Eliza Bilewicz-Roszkowska (UwB)