Pięć typów prezentowych na Dzień Mężczyzn

Większość osób zapytana z zaskoczenia o datę obchodów Dnia Ojca, Matki lub Babci, zapewne bez większych kłopotów podałaby poprawną odpowiedź. Mało kto pamięta jednak o tym, że od szesnastu lat każdego dziesiątego marca celebrujemy również Dzień Mężczyzn. Choć to święto powstało przede wszystkim w opozycji do Dnia Kobiet, wiele przedstawicielek płci pięknej akceptuje je i chce tego dnia zrobić swojemu mężczyźnie miłą niespodziankę. Podpowiadamy, jak przygotować wymarzony prezent, który będzie jednocześnie sympatyczny i pomysłowy.

Zastanów się, jakim jest typem

Zanim zaczniemy biegać po sklepach i wybierać nową koszulę lub krawat, zastanówmy się, jaki upominek sprawiłby mężczyźnie prawdziwą przyjemność? Od razu możemy odrzucić elementy garderoby oraz perfumy – tego typu prezenty mężczyzna może otrzymać w zasadzie od każdego przy dowolnej okazji. Nie sprawią mu też one wielkiej przyjemności, choć z pewnością uzna je za przydatne.

Aby przygotować prawdziwą niespodziankę, powinno się podążyć za zainteresowaniami. Cichy wywiad środowiskowy w poszukiwaniu ulubionych gadżetów z pewnością uświadomi nam, co należy mu sprezentować, aby cieszył się jak dziecko, a także pozwoli ustalić, do jakiego „typu prezentowego” należy.

Typ technologiczny

Chyba najłatwiejszy do zdiagnozowania. Lubi wszystko, co elektroniczne – komputery, konsole, gry, pady i joysticki oraz telefony komórkowe. Ucieszy się także z nowej karty graficznej lub podstawki chłodzącej pod laptopa, dzięki której będzie mógł jeszcze dłużej przebywać w wirtualnej rzeczywistości. Uważajmy jednak na stan naszego portfela – część potencjalnych upominków może solidnie nadwyrężyć miesięczny budżet.

Typ sportowy

Aktywny, uprawiający kilka sportów lub spędzający całe dnie w siłowni. Karnet umożliwiający korzystanie z określonych zajęć z pewnością bardzo go ucieszy. Podobnie rzecz ma się z ubraniem do ćwiczeń – po przetrząśnięciu szafy bez problemu dowiemy się, jakiego elementu ubioru sportowego mu brakuje. Jeśli jest wyjątkowo dobrze zaopatrzony, zawsze możemy sięgnąć po pomysł awaryjny – bilet na mecz lub inne, interesujące go sportowe zmagania.

Typ podróżujący

Jeśli mężczyzna nie jest domatorem, postarajmy się zaoferować mu wyprawę w miejsce, którego jeszcze nie widział. Okazuje się, że o podróżach marzy bardzo wielu polskich mężczyzn – jak wynika z badania „Aktywność i wydatki Polaków w czasie wolnym”  przeprowadzonego na zlecenie eurobanku*, mając nieograniczone środki finansowe, aż 56% Polaków chciałoby wybrać się na wycieczkę. – Marzeniem ponad połowy Polaków okazały się podróże. Mnogość opcji możliwych do zaproponowania typowi podróżującemu z pewnością pozwoli na wybór interesującej, przyjemnej wycieczki polskiej lub zagranicznej. Osobom chcącym jak najwięcej zaoszczędzić na kosztach takiej wyprawy polecam przejrzenie ofert instytucji finansowych, które proponują zwrot części wydatków zrealizowanych kartami płatniczymi. Taka możliwość może dotyczyć nawet wydatków poniesionych na podróże i rozrywkę tj. kupno biletów lotniczych, wypożyczenie samochodu czy wizytę w restauracji – mówi Danuta Opalińska, ekspert eurobanku.

Typ erudyty

Szafki i półki uginające się pod wpływem książek dobitnie świadczą o tym, że mężczyzna preferuje rozwój umysłu nad ćwiczenia fizyczne. Warto więc pójść wytyczonym tropem i sprezentować mu prawdziwą intelektualną ucztę. Należy jedynie dowiedzieć się, jaki gatunek literacki preferuje przyszły obdarowany. Jeśli nasz erudyta czyta wyjątkowo wiele, należy oczywiście bardzo uważać – nie możemy przecież podarować mu tytułu, który już od dawna znajduje się w jego bibliotece.

Typ artystyczny

Jeśli w mężczyźnie drzemie dusza twórcy, możemy skusić się na sprawienie mu niespodzianki, inwestując w sprzęt artystyczny. Nie musimy od razu wydawać na niego całej pensji – jeśli wybranek jest gitarzystą, podarujmy mu starannie dobrany zestaw strun. Z kolei fotograf z pewnością doceni kupno nowego obiektywu lub karty graficznej. Jeśli natomiast jest na początku artystycznej drogi, warto sprezentować mu kurs, który nauczy go podstaw nowej umiejętności. Uważajmy jednak, aby nie urazić jego dumy – być może marzy o tym, aby do wszystkiego dojść jedynie dzięki własnej, ciężkiej pracy i mozolnym ćwiczeniom.

* Badanie omnibusowe przeprowadzone w dniach 08-10.08.2014 techniką CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), zrealizowane przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Euro Banku S.A.. W badaniu wzięło udział 974 Polaków w wieku co najmniej 18 lat.