Ciekawe i unikalne teksty to dziś podstawa skutecznego e-marketingu. Wie o tym spora część przedsiębiorców, dlatego na ich stronach znaleźć można interesującą treść, grafikę oraz zdjęcia. Sukcesy w branży e-commerce odnoszone przez wielu z nich skłaniają innych przedsiębiorców do podążania tym tropem. Nadal jednak pozostaje jeszcze spora część osób, które nie tylko nie dbają o jakość tekstów na prowadzonych przez siebie stronach, ale – o zgrozo! – dopuszczają się kopiowania treści z innych stron.
Świadomość tego, jak duże znacznie ma content marketing i unikalna treść staje się coraz bardziej powszechna. Pomimo to na wielu stronach nadal znaleźć można dupicate content, który może mieć negatywny wpływ na jakość strony i jej odbiór przez klientów, a co więcej stać się podstawą do nałożenia sankcji karnych.
Co grozi za kopiowanie tekstu?
Kopiowanie treści w sieci to prawdziwa plaga. Chyba najbardziej powszechnym jej przejawem jest duplicate content opisów kategorii i produktów w sklepach internetowych. Niejednokrotnie sami producenci oferują internetowym sprzedawcom detalicznym możliwość skorzystania ze swoich opisów. Propozycja taka wydaje się kusząca, tym bardziej że tworzenie nowych opisów dla setek produktów to praca żmudna, czasochłonna, a niejednokrotnie także kosztowna.
Okazuje się jednak, że jest to wysiłek, który się opłaca. Jeśli stworzone od podstaw opisy będą wartościowe, rzetelne, a do tego polubi je wyszukiwarka Google, korzyści mogą znacząco przewyższać poniesione koszty. Efektem będzie podsienie pozycji strony w rankingu Google i poprawa jej widoczności.
To jednak niejedyna korzyść. Unikalne, a do tego wartościowe treści docenią też konsumenci. Wyróżniający się na tle konkurencji opis świadczy o profesjonalizmie i dbałości o detale. Jest też poszanowaniem cudzej własności intelektualnej. Co jednak najistotniejsze dla przedsiębiorcy, pozwala przebić się z ofertą pośród wielu identycznych, niczym niewyróżniających się opisów.
Osoby, które decydują się na kopiowanie cudzych treści i umieszczanie ich na innych stronach bez podania źródła ich pochodzenia mogą zostać oskarżone o plagiat. Jest to ścigane przez organy prawa przestępstwo, za które przewidziano sankcje prawne.
Konsekwencje prawne to jednak niejedyne problemy, jakie mogą z tego wynikać. Na stronę internetową, na której wykryty został duplicate content, może zostać nałożona przez Google kara algorytmiczna. Zazwyczaj wiąże się to ze spadkiem jej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych.
Gdzie szukać unikalnych tekstów?
Wartościowe pod względem merytorycznym, cechujące się dobrą jakością, a do tego unikalne treści to dziś klucz do sukcesu w e-commerce. Umieszczone na stronie podnoszą pozycje strony w wyszukiwarkach internetowych, dostarczają czytelnikom interesujących treści i podsuwają gotowe rozwiązania ich problemów, a także świadczą o profesjonalizmie firmy, która je publikuje. Pozwalają też na budowanie pozycji eksperta, co nie jest bez znaczenia w obliczu rosnącej konkurencji w sieci. Powstaje jednak pytanie, skąd brać takie teksty.
Tu właśnie pojawia się zadanie dla copywritera. Specjalista od tekstów potrafi dostosować formę przekazu do konkretnego produktu, okoliczności oraz grupy odbiorców. Poprzez właściwy dobór słownictwa wzbudza zainteresowanie czytelnika i przedstawia zalety produktu. Poprzez słowo pisane potrafi oddziaływać na emocje i kreować potrzeby konsumentów. To za jego sprawą klienci podejmują często decyzje zakupowe.
Teksty dobrego copywritera, świadomego, czym grozi dupicate content, nie mogą być zatem kopią innych treści, ale za każdym razem tworzone są od podstaw i dostosowywane do konkretnego przypadku. Ten jako profesjonalista nie pozwoliłby sobie na wpadkę typu ctrl+c, ctrl+v. Budowana przez niego marka, która w wielu przypadkach opiera się na poleceniach i rekomendacjach zadowolonych klientów, mogłaby stracić na wartości, a pozycja na rynku zostać zagrożona.
Unikalne treści na stronę z powodzeniem stworzy zatem copywriter – profesjonalista. Przed podjęciem współpracy można zapytać go o portfolio i referencje dotychczasowych klientów. Jeśli jednak przedsiębiorca nadal ma obawy, czy przekazane przez copywritera treści nie zostały skopiowane z innej strony, może skorzystać z dostępnych na rynku narzędzi, które sprawdzą ich unikalność. Przykładem darmowego narzędzia jest Plagiarism Checker, a płatnego Antyplagiat. Jeśli natomiast teksty zostały zamieszczone już na stronie, warto skorzystać z Copyscape lub Siteliner.
Wielu przedsiębiorców decyduje się na nawiązanie długofalowej współpracy z jednym copywriterem. Do tego potrzebne jest jednak wzajemne zaufanie oraz wywiązywanie się z wynikających z tej współpracy obowiązków (rzetelne wykonywanie zleceń, terminowe płatności). Często taki model współpracy okazuje się dla przedsiębiorcy znacznie korzystniejszy niż zlecanie pisania kolejnych tekstów za każdym razem innemu autorowi.
Rzetelnych copywriterów, którzy gwarantują pisanie unikalnych i skutecznych tekstów, znaleźć można w internecie. Wielu z nich prowadzi własne strony, na których znaleźć można opinie dotychczasowych klientów oraz blogi, gdzie systematycznie pojawiają się nowe wpisy. To najlepsze źródło wiedzy na temat konkretnego copywritera, które może przyczynić do nawiązania długiej i owocnej współpracy.
Więcej na temat copywritingu w e-biznesie dowiesz się ze strony Dynanet.pl.