Większość osób poszukujących stałej posady doskonale wie, co powinna zrobić – przygotować list motywacyjny oraz CV i przesyłać taki komplet dokumentów na adres mailowy wskazany przez pracodawcę. Czy rzeczywiście? Okazuje się, że nieznajomość trendów w rekrutacji może kosztować utratę szansy na stabilne zatrudnienie.
Tylko pozornie poszukiwanie posady jest proste. Rynek pracy nieustannie się zmienia. Wraz z nim ewoluują również oczekiwania pracodawców. Coraz więcej z nich korzysta z pomocy zewnętrznych podmiotów, które wyspecjalizowały się w przeprowadzaniu rekrutacji. Jeżeli połączyć to z faktem, że świat jest coraz bardziej mobilny, należy podkreślić, że na rynku co chwilę pojawiają się nowe trendy w zakresie rekrutacji. Jeżeli jesteś właśnie na etapie poszukiwania zatrudnienia, warto pomyśleć o zmianie swojego podejścia. To może zaowocować otrzymaniem ciekawej posady.
CV – dalej niezastąpione, ale…
Podstawowym dokumentem, w którym osoba poszukująca pracy może zaprezentować się potencjalnemu pracodawcy jest w dalszym ciągu CV. Jego tworzenie nie polega jednak na wypisaniu ostatnich miejsc pracy – liczy się coś więcej. Konieczna jest selekcja wiadomości i dopasowanie treści do formy. Dzięki takiemu podejściu osoba przeprowadzająca rekrutację ma możliwość wyłapać w tekście wszystkie istotne – z jej punktu widzenia – informacje.
Poza CV zaprezentować można się inaczej. Rośnie liczba osób poszukujących, którzy odchodzą od tradycyjnej formy CV i – zamiast takiego dokumentu – przesyłają pracodawcy link do swojej strony internetowej. Takie rozwiązanie jest o tyle ciekawe, że pozwala na zaprezentowanie wszystkich najważniejszych informacji. Nierzadko link do takiego, elektronicznego CV kandydaci zamieszczają na swoich kontach w mediach społecznościowych.
Która ze strategii poszukiwania pracy jest najbardziej efektywna? Czytaj: http://www.praca.bielsko.pl/porady-dla-pracownikow/168/strategie-poszukiwania-pracy-jak-byc-efektywnym
Konto na Facebooku
Bez wątpienia w ostatnich latach zmieniło się postrzeganie przez pracodawców mediów społecznościowych. Dziś to ogromne źródło informacji o potencjalnych pracownikach – można sprawdzić, na jakie tematy się wypowiadają, podejrzeć, w jaki sposób wykorzystują swój czas wolny czy w jaki sposób zachowują się w sieci. A skoro tak, to wykorzystują je przede wszystkim osoby związane z agencjami pracy, które na co dzień przeprowadzają rekrutację. Warto wiedzieć, że w sieci można znaleźć dokładne informacje na temat tego, w jaki sposób prowadzić swoje konto np. na Facebooku. Prezentacja i kreacja osoby poszukującej pracy jest niezwykle istotna.
Liczy się szybka reakcja
Dziś mało kto przegląda prasę branżową w poszukiwaniu ciekawych ofert pracy. Większość poszukujących skupia się na bieżącym zapoznawaniu się z ofertami pracy publikowanymi na portalach tematycznie związanych z pracą. Aby jednak znaleźć ciekawe ogłoszenia, konieczne jest cykliczne przeglądanie treści serwisów. W tym celu pomaga mobilność – większość z szukających ma stały dostęp do sieci. A to oznacza, że na ciekawe oferty można reagować na bieżąco.
Elastyczne podejście do sprawy
Osoby poszukujące pracy doskonale wiedzą, jak ważne jest elastyczne podejście do wykonywanych zadań. Coraz częściej większość szukających świadomie rezygnuje z poszukiwania firmy, które zaoferuje etat na podstawie umowy o pracę. Z jednej strony jest to przymus – coraz mniej pracodawców oferuje taką umowę, z drugiej, coraz więcej pracowników jest świadomych tego, co można zyskać pracując elastycznie. W tym przypadku mowa nie tylko o większej ilości czasu wolnego, lecz także możliwości samorozwoju. Praca mobilna jest przy tym idealna np. dla kobiet chcących powrócić na rynek pracy po urlopie macierzyńskim lub wychowawczym czy nawet dla ojców angażujących się w wychowanie potomka.
Autor artykułu Artykuł został przygotowany przez redakcję portalu Praca Bielsko specjalizującej się w ogłoszeniach o pracę. |