Osoby z niepełnosprawnością mogą skorzystać z poszerzonej oferty wsparcia w ramach miejskiego programu „Asystent osoby z niepełnosprawnością”. Białystok po raz kolejny przystąpił do resortowego programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025, który finansowany jest z Funduszu Solidarnościowego. Na realizację zadania miasto pozyskało ponad 2 mln zł. Dokumenty rekrutacyjne można składać do 21 lutego.
Program skierowany jest do mieszkańców Białegostoku: osób dorosłych ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności oraz dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności. Usługi asystenta będą przyznawane na wniosek, w drodze decyzji administracyjnej wydawanej przez dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku lub inną upoważnioną osobę.
Aby skorzystać ze wsparcia, należy złożyć komplet podpisanych dokumentów:
- Osoby dorosłe – osobiście lub przez pełnomocnika (z dokumentem poświadczającym upoważnienie).
- Osoby niepełnoletnie – przez rodzica lub opiekuna prawnego.
- Osoby ubezwłasnowolnione – przez opiekuna prawnego lub kuratora (z dokumentem potwierdzającym upoważnienie).
Dokumenty rekrutacyjne dostępne są w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie oraz na stronie internetowej MOPR. Można je składać osobiście w placówkach przy ul. Malmeda 8 lub ul. Klepackiej 18 (poniedziałek 8:00–16:30, wtorek–piątek 7:30–15:00).
Program „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” uzupełnia działające od lat miejskie inicjatywy wsparcia. Od 2011 roku zadanie „Asystent Osoby Niepełnosprawnej” realizowało Stowarzyszenie Wspierania Aktywności Niepełnosprawnych Intelektualnie AKTYWNI, a od 2013 roku – Fundacja Inicjatyw Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Impuls”.
Źródło informacji: www.bialystok.pl
Zdjęcie poglądowe: freepik.com