Producenci kosmetyków wiedzą, że odpowiednie opakowanie to klucz do sukcesu. Na rynku znaleźć można mnóstwo różnych propozycji, spośród których poszczególne wyróżniają się wieloma cechami. Dlaczego tak wiele zależy od opakowania? Odpowiadamy poniżej.
Dlaczego opakowanie jest tak ważne?
Opakowania kosmetyków są bardzo ważne. To jak z ubraniami są szatą, które zdobią cenne wnętrze i mówią o nim wiele. Klienci doceniają zarówno odpowiedni wygląd opakowań, ich kolorystykę, odpowiednio opisane informacje, a także ich kształt i poręczność. Na półce sklepowej to właśnie atrakcyjne opakowanie przyciąga wzrok konsumenta i zachęca go do zakupu lub do zapoznania się z ofertą marki.
Kupujący doceniają również odpowiedni kształt i pojemność opakowań. Ważne jest, żeby w odpowiednio łatwy sposób można było z nich korzystać, żeby zawartość opakowania można było w łatwy sposób wydobyć, a także, żeby opakowanie, takie jak butelka HDPE można było z łatwością użytkować. Są też osoby, które wysoce cenią sobie ciekawy kształt opakowania — tu mowa zwłaszcza o miłośnikach perfum, których butelki są małymi ozdobami toaletek ich użytkowników.
Dla osób żyjących w duchu eko może być istotne to, z czego opakowanie zostało wyprodukowane. Dlatego też, jeśli ideą marki jest ekologia — opakowania także powinny być spójne z tym wizerunkiem marki. Opakowanie kosmetyków jest bardzo ważne dla konsumentów i przyczynia się do sukcesu marki.
Rodzaje opakowań na kosmetyki
Na rynku można znaleźć wiele różnych rodzajów opakowań. Uniwersalne opakowania, które mogą być wykorzystywane do produkcji różnego rodzaju kosmetyków to:
- butelka hdpe,
- butelka szklana,
- szklany słoiczek,
- butelka uniwersalna z tworzyw sztucznych PP,
- butelka PET z materiałów z recyklingu,
- butelka akrylowa,
- butelka aluminiowa,
- opakowanie z Glass Polymer (imituje szkło).
Każdy producent kosmetyków z łatwością dopasuje opakowania w zależności od potrzeb swojej marki.
Jak zaprojektować opakowania dla marki
Opakowanie na kosmetyki powinno być zaprojektowane w odpowiedni sposób. Pod uwagę należy wziąć jakość jego wykonania i materiały, z których zostały wykonane, a także łatwość i wygodę użytkowania oraz odpowiednią etykietę (ta powinna być czytelna, atrakcyjna wizualnie, a także przejrzysta). Projektując opakowanie, należy postawić się w pozycji użytkownika i zastanowić się, w jakiej sytuacji będzie używać kosmetyków najczęściej. Tym sposobem powinno zadecydować o rodzaju opakowania, elementach, które będą się na nich znajdowały oraz o wygodzie wydobywania z nich kosmetyków.