Osiągnięcie szczytowej pozycji w wyszukiwarce Google jest celem wielu firm, które wykorzystują internet w celach sprzedaży czy budowaniu renomy. Jak powszechnie wiadomo około 90% internautów w swoich wyszukiwaniach nigdy nie wychodzi poza drugą stronę przeglądarki. To sprawia, że znalezienie się w topie jest niezwykle istotne z perspektywy prowadzenia biznesu. Dlatego też korzysta się z usług optymalizacyjnych, które mają moc wyniesienia nas na sam szczyt. W tym celu warto poznać bliżej jeden z kluczowych elementów pozycjonowania, czyli słowa kluczowe.
Jak odpowiednio dobrać słowa kluczowe i dlaczego jest to ważne?
Słowa kluczowe (ang. keywords) są frazami, które użytkownicy internetu wpisują w wyszukiwarkę. Treści te powstają w wyniku określonych potrzeb; czy to zgłębienia wiedzy w danej dziedzinie, czy to zakupu określonego produktu lub usługi. Frazy kluczowe są podstawą pozycjonowania stron internetowych. W centrum wszelkich działań SEO leży właśnie odpowiednie ich wykorzystanie. Internauci każdego dnia wpisują miliony zapytań, które przekierowują ich w dane miejsca. Dlatego bardzo ważne jest, aby umiejętnie odszukać najskuteczniejsze frazy. Jak to więc zrobić? W tym celu korzysta się między innymi z narzędzia Google, czyli Keyword Planner Google, lub Senuto i Semstorm. Można również skorzystać z usług agencji marketingowych, których centrum zainteresowań stanowi właśnie optymalizacja.
Rozbudowane frazy kluczowe. Kiedy i dlaczego warto je uwzględnić w pozycjonowaniu?
Frazy long tail, czyli frazy długiego ogona, trochę różnią się od podstawowych słów kluczowych. Czym dokładnie? Przede wszystkim są rzadziej wpisywane. To jednak wcale nie oznacza, że nie warto ich uwzględniać; potrafią bowiem być niezwykle efektywne w pozycjonowaniu strony.
„To ważne, żeby wiedzieć, że frazy z długim ogonem wpisują w większości zdecydowani na produkt lub usługę internauci. Wynika to z faktu, że zawierają się w nich dokładniejsze informacje. Z perspektywy biznesu jest to tym samym niezwykle cenne, aby po wpisaniu rozszerzonych słów kluczowych potencjalni Klienci zostali przekierowani w odpowiednie miejsce. Analizy wyszukiwarki również są wymowne. Frazy long tail bowiem stanowią około 70% dziennego ruchu w wyszukiwaniach Google. Uwzględnienie bardziej szczegółowych fraz jest dobrą strategią dla dużych sklepów internetowych, czyli takich, które mają rozbudowany asortyment”.
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Jak widzimy, bardziej szczegółowe frazy to bezpośrednia droga do lepszej konwersji. Abyśmy znaleźli się wysoko w notowaniach Google, należy więc zadbać nie tylko o wyświetlanie się pod najpopularniejszymi, szerokimi frazami, ale także tymi niszowymi. Jeśli zadbamy o organiczną wartość naszej strony, zdeklasujemy konkurentów z każdej branży. To niezwykle cenne. Niemniej jednak odpowiedni dobór słów kluczowych, a więc wykorzystanie tych mniej konkurencyjnych, może być bardzo cenną taktyką w zdobywaniu wysokiej konwersji.