Z roku na rok coraz więcej Polaków deklaruje regularne picie kawy „na mieście”. Z kolei aż 25% konsumentów wydaje na ten napój miesięcznie co najmniej 50 zł. Dla Ciebie jako właściciela sklepu to wyraźny sygnał, by do wyposażenia i oferty lokalu włączyć kącik kawowy „coffee to go” i w ten sposób odpowiedzieć na potrzeby klientów, jednocześnie rozwijając swój biznes.
Najważniejsze aspekty
- Kącik kawowy „coffee to go” jest coraz częściej spotykaną innowacją w sklepach.
- Taki kącik ma formę funkcjonalnego mebla, w którym mieści się nowoczesny ekspres do kawy, ziarna i wszystkie dodatki niezbędne do przygotowania napoju na wynos.
- Zwiększenie konkurencyjności sklepu na lokalnym rynku, dotarcie do nowych klientów i budowanie zaufania oraz przywiązania gości do lokalu – to tylko kilka powodów, dla których warto zdecydować się na kawowy kącik. Pozostałe znajdziesz w artykule!
Kącik kawowy „coffee to go” – co to takiego i z czego się składa?
To funkcjonalnie zaprojektowana strefa, którą możesz włączyć w ciąg ekspozycyjno-sprzedażowy lub umieścić osobno, w dowolnym miejscu w swoim sklepie; wystarczy około metr kwadratowy powierzchni.
Składa się przede wszystkim z nowoczesnego i wydajnego ekspresu do kawy, który samodzielnie dobierasz do swoich potrzeb z puli dostępnych modeli oraz dobrej jakości ziaren kawy i asortymentu dodatkowego: kubków jednorazowych z podajnikiem i wieczkami, syropów smakowych ze stojakiem, mieszadełek, cukru w saszetkach i schowka połączonego z koszem na odpady. Całość zamknięta jest w schludnej, eleganckiej i praktycznej obudowie, która zapewnia kącikowi spójność estetyczną oraz ułatwia dbałość o porządek w kąciku.
Dlaczego warto postawić na kącik kawowy?
Według raportu ARC Rynek i Opinia z 2021 roku aż 49% Polaków pije kawę poza domem: w drodze do pracy, w podróży, a także w trakcie zakupów. „Mała czarna” zapewnia bowiem chwilę relaksu i odprężenia w pełnym wyzwań dniu oraz dodaje energii potrzebnej do ukończenia długiej listy zadań. Włączając do swojej oferty dobrej jakości kawę, otwierasz się więc na nowych klientów. Zwiększasz także konkurencyjność swojego biznesu, zwłaszcza, jeśli w okolicy brakuje sklepu spożywczego lub spożywczo-przemysłowego z możliwością kupienia i wypicia kawy w trakcie robienia zakupów.
Z takim kącikiem „coffee to go” (www.tchibo-coffeeservice.pl) możesz z łatwością zwiększyć wartość przeciętnego koszyka zakupowego – na przykład oferując kawę do drożdżówki lub odwrotnie. Mało kto oprze się takiej propozycji! Wybierz ekspres, który zaserwuje różne rodzaje napojów, w tym kawę z mlekiem i gorącą czekoladę, a z pewnością odpowiesz na potrzeby szerokiego grona klientów – zarówno dorosłych, jak i dzieci. Zbudujesz pozytywny wizerunek swojego sklepu oraz zachęcisz gości do ponownych odwiedzin, nawet jeśli będzie to z ich strony wybór nie do końca uświadomiony. Zapach i smak kawy pozostałe w pamięci zrobią swoje! A każda z tych rzeczy prowadzi do tego, co najważniejsze w biznesie – zwiększonych przychodów.
Zdobądź kącik z kawą w łatwy sposób
Dziś kącika „coffee to go” nie musisz aranżować samodzielnie. Możesz z łatwością go wynająć, nawiązując współpracę z jedną z firm oferujących takie rozwiązania dla biznesu, na przykład Tchibo Coffee Service. Dzięki temu niskim kosztem zyskujesz profesjonalne wyposażenie kawowe, gotowe do uruchomienia niemalże od zaraz i mające potencjał realnej poprawy rentowności Twojego biznesu.