W wielu sklepach pojawiają się liczniki klientów, które pozwalają na gromadzenie ciekawych danych na temat ruchu w danym lokalu. Jest to coraz popularniejsze rozwiązanie pojawiające się zarówno w supermarketach, jak i w dużych sklepach odzieżowych. Czy warto stosować liczniki klientów?
Czym jest licznik klientów?
Licznik klientów to nic innego jak specjalne urządzenie bazujące na wiązce podczerwieni, która jest niewidoczna dla ludzkiego oka. Istnieją także systemy z kamerami i wykrywające temperaturę. Zadaniem liczników jest zliczanie osób wchodzących i wychodzących ze sklepu. Wiele urządzeń tego typu ma także dodatkowe funkcje, które sprawdzają się świetnie podczas prowadzenia statystyk i opracowywania nowych strategii.
Licznik klientów sprawdzi się zarówno w supermarkecie, jak i sklepie z elektroniką czy odzieżą. Takie urządzenie nie kosztuje zbyt dużo, a pozwala na uzyskanie ciekawych informacji, których nie da się zebrać bez wykorzystania specjalistycznego sprzętu.
Dlaczego warto zainwestować w licznik klientów?
Licznik klientów to nie tylko dane dotyczące liczby osób przekraczających próg sklepu. Takie czujniki mogą gromadzić informacje na temat skuteczności promocji czy czasu spędzanego w konkretnym dziale. Dzięki nim w łatwy sposób zaplanujesz kolejne działania, bazując na tym, co okazało się efektywne w poprzednich miesiącach. Współczesne liczniki mogą także tworzyć automatyczne zestawienia, które znacznie pomogą Ci w opracowywaniu strategii na następne miesiące.
Licznik klientów to niewielka inwestycja, która może przynieść wyraźny zysk. Analizowanie zachowań osób odwiedzających sklep pozwala na zwiększenie sprzedaży bez zbyt dużych nakładów finansowych. Czasami, wystarczy bowiem zmiana ekspozycji czy dopasowanie promocji do częstotliwości pojawiania się w lokalu konkretnej grupy klientów. Jest to również dobre zobrazowanie skuteczności reakcji poszczególnych pracowników, dlatego przyczynia się do zwiększenia efektywności systemu premiowego.