Internet otwiera przed nami coraz szersze możliwości. Nie tylko ułatwia nam życie, daje dostęp do informacji i rozrywki, ale także dosłownie pozwala być kim się chce. Wiele osób od zawsze marzyło o posiadaniu własnego sklepu. Obecnie jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek. Usiądź więc wygodnie w swoim fotelu i przeczytaj, jak zostać właścicielem internetowego sklepu.
1. Pomysł
Wszystko zaczyna się od pomysłu. Być może w Twojej głowie istnieje już bardzo mgliste pojęcie o tym, co chciałbyś sprzedawać, jednak jeśli poważnie myślisz nad założeniem sklepu powinieneś postawić na konkret, obrać kierunek i trzymać się go, żeby uniknąć sytuacji, gdy w Twoim sklepie z częściami samochodowymi zupełnie bez żadnej wyraźnej przyczyny pojawią się ręczniki i lakiery do paznokci. Zastanów się więc dobrze co chcesz sprzedawać, ale także czy na istnieje na to popyt. Jeśli istnieją już sklepy internetowe, które zajmują się sprzedażą produktu, o którym myślisz, to zastanów się, jaką wyjątkową wartość możesz dostarczyć swoim klientom
2. Logistyka
Ta część planowania powstawania sklepu często spychana jest na ostatnią pozycję, niestety jednak jest rdzeniem całego sklepu i bez sprawnie działającej logistyki żaden sklep nie będzie dobrze funkcjonował. Bardzo ważne jest, żebyś zastanowił się nad magazynowaniem produktów i dostarczaniem ich do klientów. Weź dodatkowo pod uwagę możliwą konieczność zakupu produktów i półproduktów od producentów. Pamiętaj także, że sprzedawca w sklepie internetowym musi wystawić swoim klientom paragony, a także mieć możliwość wystawienia im faktury, rozważ więc dobrze także wszystkie kwestie księgowości.
3. Oprogramowanie
Istnieje wiele programów, dzięki którym będziesz w stanie zbudować swój sklep internetowy. Wśród nich wyróżnić można m.in.: Magento, RedCart, PrestaShop czy Shopware. Przy tym ostatnim współpracowali specjaliści z polskiej firmy Crehler, poprawiając polskie tłumaczenie tego oprogramowania, dzięki czemu używanie go jest jeszcze łatwiejsze. Jeśli jednak czujesz, że stworzenie sklepu internetowego jest Ciebie za trudne, zawsze możesz skorzystać z usług firm, które zajmują się tym zawodowo i mogą pomóc Ci nie tylko przy stworzeniu sklepu, ale także mogą wesprzeć Cię przy jego prowadzeniu, doradzić Ci sposób komunikacji z klientami czy stworzyć jego warstwę wizualną.
4. Wygląd
Nikt nie wejdzie do sklepu nad którym wisi obdrapany szyld i w którym na produktach leży kurz, a ściany wyglądają, jakby pamiętały czasy PRL-u. Tak samo działa estetyka, jeśli chodzi o sklepy internetowe. Ma to związek oczywiście nie tylko z tym, że po prostu milej przebywa się na stronie, która jest ładna, ale także, gdy klienci widzą estetycznie wykonane sklepy internetowe mają do nich większe zaufanie i chętniej dokonują zakupów. Wygląd to jednak nie tylko kolory i ładne banery – to także dobrze wykonane zdjęcia produktów oraz architektura informacji, która pozwala klientowi na intuicyjne poruszanie się po sklepie. Myśląc o wyglądzie swojego sklepu internetowego nie możesz także zapomnieć o logo. Dla wielu klientów będzie ono pierwszym kontaktem z Twoją marką – przemyśl je więc dobrze.
Źródło: Shopware dedykowane sklepy interentowe |