„Blisko mnie” w zapytaniu, wiedziałeś o tym?

Jak wiadomo praktycznie każdego dnia miliony osób na całym świecie wpisuje miliardy zapytań do wyszukiwarek internetowych, co za tym idzie każdy algorytm posiada ogrom pracy do przerobienia. Nie da się ukryć, iż im lepsza i krótsza forma zapytania, tym lepsze są możliwości dla osób wyszukujących, ponieważ dostają oni szybciej trafniejsze odpowiedzi na swoje pytania.

Co za tym idzie trzeba by sobie powiedzieć, iż zapytania w wyszukiwarce poprzedzone takimi łącznikami jak „blisko mnie” i np. w „ w pobliżu”  zaczynają odgrywać coraz większą rolę i warto było by co nieco więcej o nich napisać, co też mamy zamiar zrobić w niniejszym artykule, zapraszamy do lektury!

Moda zza Oceanu

To właśnie w Ameryce od 2011 roku zaczęto obserwować fakt tego, że zamiast wpisywać całe tematyczne frazy z miastami ludzie zaczęli pisać frazy typu dentist near me, closest, near by i tak dalej, u nas ta moda dopiero od niedawna zawitała i jak widać cieszy się coraz większą popularnością. Aktualnie jak pokazują badania statystyczne w samej Ameryce wzrost tego typu zapytań powiększył się o kilkadziesiąt procent, zatem jak widać jest to sporo.

Skąd wzięła się ta moda, nie trudno się domyśleć, jest to oczywiście efektem zwiększenia popularności i dostępności urządzeń mobilnych oraz wzrost szybkości połączeń internetowych na tychże platformach. Każdy zatem kto pragnąłby szybko znaleźć najbliższą kawiarnię lub restaurację może tego dokonać wpisując frazę: restauracja blisko mnie, kawiarnia w pobliżu i na jego urządzeniu powinien otrzymać kilka najbliższych pozycji, które go interesują.

Jakie niesie ze sobą konsekwencje ów moda?

Nie da się ukryć, iż do tej pory ludzie wpisywali bardzo często frazy typu „restauracja Wrocław” i to niezależnie od tego czy korzystali z urządzeń stacjonarnych, czy też może mobilnych. Teraz korzystając z urządzenia mobilnego mogą spokojnie dokonywać bardziej precyzyjnego zapytania, dzięki czemu szybciej uzyskają pożądane odpowiedzi i zlokalizują swój najbliższy lokal.

Niewątpliwie tego typu zmiana wymusi konieczność dokonania u osób zajmujący się SEO i SEM dokładniejszymi analizami słów kluczowych, i wręcz dokonaniem wymiany tych, które prawdopodobnie do tej pory pozycjonowali albo promowali w ramach systemu AdWords.

Podsumowanie

Czy zmiana ta wpłynie znacznie na kwestie promocji witryn w sieci? Zapewne nie, ale wymusi – jak już napisaliśmy – konieczność dokonania zmiany w słowach kluczowych jakie do tej pory były pozycjonowane. Jak się okazuje mała zmiana, a może wprowadzić konieczność rewizji dotychczasowych fraz i słów kluczowych, którymi do tej pory firmy się zajmowały, a to może zająć nieco czasu.

SitePromotor
Artykuł został przygotowany przez firmę SitePromotor specjalizującą się w pozycjonowaniu oraz tworzeniu stron i sklepów www.