Okazuje się, że ulotki są nadal jednym z najbardziej skutecznych narzędzi promocji.
Pełnią rolę typowo informacyjną, dzięki czemu potencjalny klient zyskuje dane, które rzeczywiście go interesują. Reklama w formie drukowanej jest doskonałym uzupełnieniem innych działań marketingowych. Jej zaletą jest również to, że nie jest droga. Często wystarczy kilkaset złotych, by producent trafił z odpowiednią treścią do grupy docelowej, a tym samym wpływał korzystnie na finalny zysk firmy.
Istnieje co najmniej kilka praktycznych metod, dzięki którym ulotki są zauważalne i trafiają do potencjalnych nabywców. Ich wybór zależy od zaangażowania działań w całościowej strategii reklamowej oraz oczywiście budżetu reklamodawcy. Do najczęściej stosowanych zalicza się zatrudnianie ulotkarzy, hostess oraz inwestowanie w specjalne stojaki na ulotki. Każda z tych form posiada swoje zalety i wady. Warto poznać je już teraz.
Praca ulotkarzy
Zatrudnienie ulotkarzy nie jest dużym wydatkiem dla dobrze prosperującej firmy. Taka inwestycja sprawdzi się na pewno wtedy, gdy informacja o produkcie ma trafić do jak największej grupy odbiorców. Ryzyko jest jednak takie, że ulotki nie trafią do tych, którzy są rzeczywiście zainteresowani ofertą i mogliby z niej skorzystać. Praca ulotkarzy jest także droższą niż na przykład stojak na ulotki. Należy też zatrudniać zaufane osoby, które naprawdę rzetelnie wykonają swoje zadanie, a nie na przykład wyrzucą materiały, które mają rozdawać do pierwszego, lepszego śmietnika.
Zatrudnienie hostessy
Hostessy są zatrudniane najczęściej w miejscu sprzedaży, na targach, konferencjach i innych spotkaniach branżowych. Ich zadaniem jest nie tylko rozdawanie ulotek, broszur reklamowych czy katalogów firmy, ale także bezpośrednia rozmowa z potencjalnymi klientami. Hostessy posiadają rzetelną wiedzę na temat prezentowanej oferty, więc spokojnie zainteresowani odbiorcy mogą uzyskać od nich właściwe informacje. Hostessy są bez wątpienia reprezentantkami firmy, a rozdawane przez nie ulotki są tylko dodatkiem.
Ogromną zaletą współpracy z hostessami jest ich miła prezencja. To najczęściej atrakcyjne dziewczyny, które już swoim wyglądem zwabiają, by zainteresować się ofertą. Niestety, ich praca jest inwestycją droższą niż zakupienie stojaka na ulotki. Efekty mogą być jednak o wiele lepsze.
Stojak na ulotki
Nie ma wątpliwości, że to właśnie stojak na ulotki jest najczęściej stosowanym ekspozytorem materiałów drukowanych, które są dopełnieniem marketingowej strategii. Po pierwsze jest to narzędzie tanie – dobry stojak na ulotki kosztuje tylko kilkaset złotych i będzie służył przez wiele lat. Po drugie jest to narzędzie niezwykle skuteczne. Po ulotkę, katalog, gazetkę czy broszurę reklamową sięga tylko klient, który rzeczywiście jest zainteresowany propozycją firmy. Jest to więc reklama nienachalna, ale taka, która dostarcza niezbędnych informacji. Na ulotce nie ma zresztą miejsca na chwytliwe hasła reklamowe czy grafikę działającą na emocję. Tu liczą się fakty i takie też są przedstawiane.
Artykuł przygotowany w oparciu o stronę internetową Wist-online.com, producenta stojaków na ulotki.