Zaczynają się wakacje, wraca więc KINO POD GWIAZDAMI! DKF „GAG” zaprasza wszystkich fanów dobrego kina na letnie pokazy w plenerze! Podczas wakacyjnych wieczorów zaprezentowane zostaną filmy poszerzające naszą percepcję sztuki filmowej, świata, człowieka, muzyki i twórczej reklamy. Zachęcamy do zabrania ze sobą koców, śpiworów (noce bywają chłodne). Już 2 lipca pierwsza projekcja z amerykańskimi produkcjami reklamowymi.
Kino plenerowe – Amerykański Film Reklamowy 2015
2 lipca godz. 22:00
plac przed Białostockim Ośrodkiem Kultury / Kino Forum, wstęp wolny
Zestaw najlepszych amerykańskich filmów reklamowych, włączonych do kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA).
Premiera tej taśmy odbyła się w czerwcu 2015, z udziałem ok. 2000 twórców i producentów amerykańskiej reklamy. Kolekcja Działu Filmu MoMA zawiera już ponad 1,700 filmów reklamowych.
Reklamy są oceniane w 22 kategoriach artystycznych, a w każdej z nich przyznawane są wyróżnienia.
W kategorii: Skuteczność Reklamowa / Pojedyńczy Film i Kampania, wyróżnienie otrzymała w tym roku kampania organizacji Weight Watchers “Help With The Hard Part” wymyślona przez agencję Wieden+Kennedy, składająca się z trzech części: “All You Can Eat,” “My Butt,” and “If You’re Happy,”. Filmy reżyserowali: Sam Brown ze studia Imperial Woodpecker, Martin De Thurah z Epoch Films I John Hillcoat ze studia Skunk US.
Wyróżniono też paradokumentalny spot Always “#LikeAGirl”z agencji Leo Burnett Toronto, Chicago, London/Holler.Jego reżyserką była Lauren Greenfield ze studia Chelsea.
Najczęściej nagradzanym studiem filmowym było studio O Positive (pięć wyróżnień), oprócz niego studia: Biscuit Filmworks, Caviar Content, Chelsea, i Smuggler (po trzy wyróżnienia).
Najwięcej wyróżnień wśród reżyserów zdobyli: David Shane ze studia O Positive (4 wyróżnienia), Sam Brown ze studia Imperial Woodpecker oraz Lauren Greenfield ze studia Chelsea (po 3 wyróżnienia).
Różne oddziały agencji Wieden +Kennedy zdobyły łącznie 10 wyróżnień, różne oddziały Leo Burnett – 6 wyróżnień. 5 wyróżnień otrzymała agencja 72andSunny, a 4 wyróżnienia SS+K. Po 3 wyróżnienia otrzymały agencje: Anomaly, BBDO New York, Droga5, Goodby Silverstein & Partners, Grey New York, and TBWA/Chiat/Day.
Grafikę tytułową pokazu zaprojektowało znane studio Trollbäck + Company.