9 prostych kroków na Facebook’u, które przyniosą Ci sukces i maksymalny zwrot z inwestycji

Jeśli chcesz skutecznie promować swoją stronę, w swojej strategii marketingowej wykorzystaj media społecznościowe. Dzięki promocji w mediach społecznościowych zdobędziesz więcej klientów, a pieniądze, które zainwestujesz w reklamę, szybko się zwrócą.

Facebook jest obecnie najchętniej odwiedzanym medium społecznościowym. W Polsce korzysta z niego już prawie 13 mln. osób. Naucz się skutecznie działać na Facebook’u, żeby zdobywać klientów i rozwijać swój biznes. Poniżej lista 9 kroków, dzięki którym zaczniesz zarabiać z Facebookiem.

1. Badanie rynku
Pierwszy krok nazywa się też fazą szpiegowską. Zrób badanie rynku – dowiedz się, jak działa Twoja konkurencja, jak zdobywa swoich fanów i jak przygotowuje reklamy. Sprecyzuj też swoją grupę docelową i zastanów się, czym chcesz ją do siebie przyciągnąć. Sprawdzaj, kto lubi Twoją stronę, co lubi Twoja grupa docelowa i jakie treści przyciągają ją na profil Twojej firmy. Odpowiedź na te pytania pomoże Ci tworzyć reklamy i kontent, który zwiększy liczbę Twoich klientów.

2. Atrakcyjny magnes
Na Facebook’u ludzie nie poszukują rozwiązań i odpowiedzi na swoje problemy, ale kontaktu z innymi osobami. Dlatego bezpośrednie reklamowanie się i promowanie swoich produktów, spotka się z efektem odwrotnym do oczekiwanego. Jeśli chcesz przyciągnąć do siebie klientów, musisz dać im jakiś prezent. Musisz przyciągnąć ich do siebie czymś atrakcyjnym. Pierwszy kontakt na Facebook’u z Twoim potencjalnym klientem jest jak pierwsza randka. Musisz zaprezentować się jak najlepiej i dać klientowi coś wartościowego, żeby chciał spotykać się z Tobą dalej. Możesz zaoferować mu:

  • darmowe webinarium
  • darmowego e-booka
  • kupon zniżkowy na produkty lub usługi
  • bezpłatny dostęp do płatnego serwisu (na określony czas)
  • bezpłatne próbki oprogramowania
  • fragment kursu wideo

3. Strona lądowania
Strona, na którą trafia Twój klient po kliknięciu w reklamę. Strona lądowania, tzw. landing page zbiera od klienta podstawowe dane, czyli najczęściej jego imię i adres mailowy. Za pomocą adresu mailowego kontaktujesz się z klientem i nawiązujesz z nim kontakt, który zbliża Cię do sprzedaży.

4. Strona z podziękowaniem
Kiedy klient zapisze się już na stronie lądowania na Twoją listę mailingową, pora na „popchnięcie” go do kolejnej decyzji. Strona z podziękowaniem może zawierać krótkie wideo, które zachęci klienta do podjęcia akcji i przejścia do zakupu Twojego produktu.

5. Post na Facebook’u
Zanim przejdziesz do stworzenia prawdziwej reklamy na Facebook’u, przygotuj post, wokół którego zbudujesz reklamę. Możesz zamieścić ciekawą informację, przygotować wideo i zamieścić post na oficjalnej stronie swojej firmy. Możesz przygotować również taki post, który nie pojawi się na profilu Twojej firmy, ale wyświetli się Twoim fanom i znajomym.

6. Reklama
Jeśli przygotowałeś już post, teraz możesz zamienić go w reklamę. Reklama może wyświetlać się na tablicy głównej fanów Twojej strony; może być też widoczna jako reklama po prawej stronie.

7. Optymalizacja kampanii
Kiedy przygotujesz reklamy i rozpoczniesz kampanię reklamową, musisz śledzić wyniki swoich działań. Facebook daje Ci wgląd do statystyk Twoich reklam, więc na bieżąco możesz kontrolować, jak działają Twoje reklamy. Sprawdź, na jakich urządzeniach Twoja grupa docelowa korzysta z Facebooka i dostosuj do nich swoją kampanię. Zależy Ci na jak największym ROI, więc zmieniaj reklamy, jeśli nie przynoszą Ci zysku.

8. E-mail marketing
Zdobyłeś już adres mailowy klienta, możesz więc nawiązać z nim bliższą relację za pomocą e-mail marketingu. Wysyłasz mu maile, które odpowiadają na jego potrzeby, rozwiązujesz jego problemy, a klient sam do Ciebie przychodzi i kupuje od Ciebie produkt.

9. Retargeting
Klient może kliknąć w reklamę i trafić na Twoją stronę. W większości przypadków, klient chwilę po wejściu, opuści Twoją stronę. Co zrobić, żeby takiego klienta nie stracić? Coś go przecież zainteresowało, ale jeszcze nie umie podjąć decyzji. Retargeting to przypominanie klientowi o stronie, którą opuścił. Jeśli klient wejdzie na stronę „A”, ale po chwili ją opuści i przejdzie do strony „B”, na stronie „B” zobaczy reklamę strony „A”. Facebook to dobre miejsce do wykorzystania retargetingu i przypominaniu klientowi o swojej stronie.

Marketing na Facebook’u dla poczatkujących stanowi duże wyzwanie. Przygotowanie reklam, które zdobywają klientów stwarza spore trudności. Dlatego jeśli nie znasz się na tworzeniu reklam, stron lądowania i nie umiesz prowadzić profilu swojej firmy, skorzystaj z usług profesjonalnej agencji marketingowej.

.
.

Autorem artykułu jest http://mercurywebsc.pl agencja specjalizująca się w marketingu internetowym.